28 ianuarie 2010

Cultura bibelouriana si metrouriana

Sunt sigur ca sunt altii mai culti decat mine (nu ca as fi un cult), care au citit tot ce au prins, care iti dau lectii la capitolul literatura, iar cartea pentru ei reprezinta "drogul" fara de care nu pot respira zi de zi.
Nene, dar sunt unele specimene care vor sa arate ce citesc ei, daca s-ar putea sa ridice cartea desupra capului in semn de salut, pentru a demostra cine sunt ei si cu cine poti face cunostinta. Este cazul "colectionarilor" de carti care apar cu ziarele.

De aici am tras doua mari grupe, incadrand "colectionarii" in:

-"colectionarii" de bibelouri (de trofee)= oameni care se trezesc la prima ora pentru a intra in posesia cartii, urmand a o folosi pentru inlocuirea bibeloului ciobit din vitrina sau ca, un adevarat trofeu in fata cunostiintelor in momentul in care le trece pragul casei si le admira "mobila", terminand discutia cu un zambet in coltul gurii: "Le am pe toate!"
Exemplu: o cunostinta de-a mea care are o "cantitate industriala" din cartile aparute cu ziarele. Am fost o singura data in casa acestei persoana din motive neamintite, dar am vazut o "adevarata colectie". Nu stiu daca avea toate cartile, dar un singur lucru nu mi-a scapat: cartile erau neatinse si nu exista altceva in "biblioteca", cu toate ca structura "bibliotecii" avea si o alta destinatie.

-"colectionarii" de moment (de fatada)= la fel ca cei din prima grupa se trezesc la ora matinala (din cauza programului de servici), folosind cartea din ziua aparitiei pentru a atrage atentia si dorind a transmite "uite cine sunt eu!"
Exemplu: la orele de mare trafic in metrou (dar numai atunci cand nu mai poti respira in vagon din cauza aglomeratiei), se gasesc "colectionarii" de moment care folosesc cartea drept scut din momentul in care o deschid, impingand marginile cartii in tine din cauza faptului ca "ard de nerebdare" pentru a o citi si pentru a-ti aminti din cand in cand ca "are carte".

Alte culturi?

7 comentarii:

Dya Zeppam spunea...

Se vede treaba ca cei cu carte au avut parte... De atentia si dezamagirea ta fata de gesturile lor. Nu se stie, poate ca spera ca vreodata le vor rasfoi si vor gasi pozele indelung visate.

'mnealui spunea...

Bine zice Dya Zeppam. Se adevereste ca azi degeaba ai carte, ca tot n-ai parte. Mai ales ca avem almanahe si goagle.

molie spunea...

@nea iancu: exista carti cu poze, dar destinate copiilor intre 4-10 ani :)
@'mnealui: si sunt primare acum cu multe carte :)

Dya Zeppam spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Dya Zeppam spunea...

Pai ce, m-ai auzit pe mine ca le-am dat alta varsta ? Sa nu exageram, in afara de faptul ca mi te-au "inghioldit" in mijlocul de transport in comun, (nu te-ai uitat si tu mai atent, poate chiar era cineva care voia sa-ti atraga atentia... )in rest nu sunt persoane nocive. Stiu eu unii carora LMN le doreste sa aiba soarta lui Aldo Moro...

molie spunea...

LMN?

Dya Zeppam spunea...

La Marginea Noptii, il gasesti pe la Mahmuri printre fantome.