22 aprilie 2010

Ce poti patii

-Ajung in 10 minute si vreau sa vorbim. Faci un ceai, te rog?
-Sigur; ... te-astept!
Obisnuia insa sa-ntirzie aproape intotdeauna, asa c-am avut timp sa fac un dus si sa vad inceputul unui film. Aproape de miezul noptii m-a sunat sa-mi spuna ca-i in fata portii. Avea privirea mult mai serioasa decit eram obisnuit s-o vad si lipsea imbratisarea revederii.
-Vrei sa stai cu mine pe hol sa fumez o tigara?
Nu m-a-`ncintat niciodata s-o vad fumind, dar eram curios sa aflu povestea. Mi-a spus de ceva vreme ca trebuie sa-mi spuna ceva, important.
Acum ne beam ceaiul fata-n fata pe holul scarilor unde obisnuia sa fumeze.
-Te-am inselat!
- ...
-Stii cind?
-Presupun c-o sa-mi spui tu.
-In noaptea concertului.
Ma uitam fix in ochii ei. In acea seara mi s-a parut ceva straniu in comportamentul ei; pe linga faptul ca mi-a spus ca participa la inaugarea unui local al unei colege in centrul istoric, la concert a ajuns foarte tirziu. Si-a stat mai putin de-un sfert de ora, suficient sa-mi transmita ca-i geloasa pe SMS-ul pe care tocmai il primisem in timp ce povesteam. Geloasa pentru c-apucase sa vada ca mesajul era trimis de Sonia, una din prietenele despre care stia cite ceva din trecutul meu. Dupa care-a plecat.
-Nu spui nimic?
O priveam in continuare si incercam sa-mi dau seama cit din toate vorbele ei au fost minciuni si mai mult dac-as putea sa mai cred vreodata ceva din ce-mi spune.
-S-a`ntimplat pur si simplu.
-Pur si simplu? Poti trada atit de simplu si s-o mai consideri o tradare pura?
-Trebuie sa ma-ntelegi! e vorba despre barbatul pe care l-am iubit enorm cindva, si pentru care-am suferit mult.
- ... chiar trebuie sa-`nteleg?
- Era in club la concert si cred ca ne-a vazut discutind. Dupa ce-am plecat aveam pe telefonul mobil un apel nepreluat de la el si l-am sunat. Mai departe ... ai toate motivele sa ma urasti dar trebuia s-o stii. Mi-a propus sa raminem impreuna. ...
- ...
-Si-am hotarit sa ramin cu el.
-Minunat! ... adica de doua saptamini incoace se considera ca l-ai inselat pe el?
-Te rog! ... stiu ca nu meritai asta. Imi pare rau!
Foarte curios, dar senzatia era una de usurare, nicidecum furie ori tristete. Si n-am menajat-o deloc.
-De fapt, iti multumesc ca-mi iei povara unei relatii pline de minciuna; ... pentru mine-a fost mereu apasator sa iau decizia de-a ne-ncheia socotelile, chiar daca simt asta de multa vreme.
-Vorbesti serios?
-Mai serios decit crezi. Cred c-am lungit-o oricum prea mult. Tu nu simti ca noi comunicam doar in pat?... in rest suntem atit de straini si-atit de diferiti.
Era fantastica nevoia mea de descarcare, dar as minti sa spun ca-mi era indiferenta tradarea ei.
-Cum e sa traiesti asa? Cum e sa minti cu atita usurinta? Cum poti sa-mi spui ca ma iubesti cind in sufletul tau e altcineva?
-De ce ma faci sa ma simt mai prost decit ma simt deja?
-De ce m-ai sunat azi de zeci de ori sa-mi spui ca ma iubesti? de ce te joci cu cuvintele?
-Azi nu ti-am spus ca te iubesc.
-Poftiiim?
Acum aveam convingerea ca-i o mincinoasa ordinara. Poate chiar n-am exagerat; poate m-a sunat de mai mult de zece ori astazi, pe linga toate sms-urile pe care mi le trimite mai tot timpul cind nu vorbim. E clar ca-i mai bine ca se-ntimpla asa.
-Azi nu ti-am spus nici o data ca te iubesc!... iubitul meu, azi e 1 aprilie.
- ... .
Nu stiu multe lucruri care sa ma fi lasat mut.
-Adiiicaaa?... toata povestea?
-Daaa... a fost o pacaleala de 1 aprilie.


Sursa: Ovidiu SCRIDON

Tare, povestea! :)

11 comentarii:

Zenna spunea...

Mi-a înveselit ziua. :))
Săracu', prin ce-a trecut, mi-l şi închipui alb la faţă. Bine că a n-a fost adevărat. :))

ella spunea...

ma... e nasol ca mie nu-mi vine sa rad?

molie spunea...

@Zenna: Idem. :)
Este o poveste, nu este reala.

@Ela: Nu. Reactii si reactii.

Filip spunea...

Fu**-i!!!! ce ma enervai :))

molie spunea...

...degeaba. =)))

Filip spunea...

da :))

Gmx spunea...

Chiar nu ma asteptam ca toata povestea sa fie pacaleala de 1 aprilie..:)))

Castiel spunea...

a dreaku gluma de 1 aprilie e asta!!! da zau ca daca nu citesti pana la urma chiar crezi!!! =)) noroc ca nu are probleme de inima!! =)) =))

Anonim spunea...

Ce gluuuma ...mi-a parut rau pt el ... in schimb fata e curajoasa. si un experiment din asta cu sare si piper face bine din cand in cand ... cred

aricica34 spunea...

"Foarte curios, dar senzatia era una de usurare, nicidecum furie ori tristete. Si n-am menajat-o deloc.
-De fapt, iti multumesc ca-mi iei povara unei relatii pline de minciuna; ... pentru mine-a fost mereu apasator sa iau decizia de-a ne-ncheia socotelile, chiar daca simt asta de multa vreme.
-Vorbesti serios?
-Mai serios decit crezi. Cred c-am lungit-o oricum prea mult. Tu nu simti ca noi comunicam doar in pat?... in rest suntem atit de straini si-atit de diferiti."
Dupa asta cred că EI nu-i va mai arde sa faca glume de 1 aprilie :)

molie spunea...

@Gmx: Nici eu. :)

@B.A.: Mare noroc. :)

@Fanfan: Sare si piper, doar asa capata gust. ;)

@aricica34: Vom vedea.